Wednesday, March 11, 2009

Nose Bleed

Last night masa baru lepas terjaga dr tidokan sarah, ingat hati nak packing barang la.Barang2 dah asing2kan dah, cuma nak susun cantik2 dalam beg je.

Dalam dok fikir2 apa lagi yang nak bawak, tetiba terpandang sarah, nampak ada darah menitik dari hidung dia. Masa tu dia tidur lagi. Pastu dia mula meresah2 dan terbangun... Pastu agaknya dia tak selsa hidungberdarah, dia lagi la hembus. Lagi la berhambur darah. Huh.. aku pun apa lagi. Panik la juga nengok darah yang agak banyak tu. Baju dia kena darah. Pastu dia dok sondol2 kat aku, dengan baju aku sekali berdarah2. Isk. Dalam kaget2 tu aku bawak dia pegi bilik air. Berdirikan dia. Aku picit hidung dia marah. Dah la dia tengah mamun2 kan. Sian dia. Tapi masa tu aku tengah panik sikit. Sarah pulak dok blow hidung dia. Aku pun dah meninggi suara la, panik punya pasa. Mana taknya, lagi dia hembus, lagi banyak darah. Huhu. Aku cakap kat dia, don't blow your nose. Relax, be calm. Heh. Masa tu aku cakap kat sarah. Tapi aku rasa aku cakap kat diri aku tu... Pastu dia cam dah stable sikit, aku dukung dia and riba. Kasik dia upright sikit. Pastu dia dah mula tidur balik, walaupun cam ada darah lagi sikit2. Kejap lepas tu dah takde darah dah. Tapi aku nak kesat2 pun dia tak bagi...

Yang pelinknya, kenapa tiba2 hidung dia berdarah? Tak pernah jadi pun sebelum ni, eventhough dia pernah demam sampai 40deg C before. Tu yang merisaukan aku. Takut gak.. ada internal bleeding ke, haemorrage in the brain ke hape ke. Bukan aku mintak, tapi risau la.. anything can cause it kan? Aku check lagi telinga ke, mata ke, takde pulak berdarah. Huhu.. nak kata denggi berdarah, dia tak demam pun.... nauzubillah, moga dijauhkan dari benda2 macam tu. Biar la anak aku sihat wal 'afiat.

Huh. Lagi berat hati aku nak pergi....

1 comment:

Anonymous said...

adik akak selalu berdarah idungnye.. mak akak kata sbb panas.. so bila dia berdarah idung mak akak akan basahkan kepalanyer... dia mmg biasa kena.. bila kena mak akak gulung sirih.. sumbat dlm idung.. org tua2 kan.. kita ni mana plak nak cr sirih malam2 buta ek.. maybe refer ke paeditrician, tp akak rasa tak series.. jgn risau sgt.. but still kena tanya yg pakar jugek..