Tuesday, December 23, 2008

Binatang

Hari ni di Harian Metro, kisah dua beranak, diulangi DUA BERANAK, bapak dan anak 16 thn di Butterworth rogol budak... no.. correction.. BAYI. 20 months old baby to be exact.

My clerk told me about this. Upon hearing, memang aku tak tertahan rasa sebak.. terus mengalir je air mata. I just don't get it. Macam mana manusia yang Allah bagi akal tergamak buat benda macam tu kat baby yang tak tau apa2, yang mengharapkan orang dewasa simpati dan jaga dia, yang tak boleh defend diri dia sendiri... Perangai mengalahkan binatang.. binatang pun tak main dengan anak binatang yang tak baligh lagi... Ni bukan setakat dia sorang, ajak anak bawah umur buat sekali. Apa kejadah.. Apa lah nak jadi dunia akhir zaman. Makin ramai orang yang ingat dunia je macam diri masing2 tak mungkin mati satu hari nanti. azab Allah tu buat macam cerita dongeng yang takkan berlaku je. Wallahualam. Semoga dijauhkan dari kegelapan hati.

Aku doakan ibu dan anak yang dizalimi tu diberi kekuatan oleh Allah SWT. Semoga Allah selamatkan anak2 kita semua dari kezaliman dunia dan akhirat. Semoga yang menzalimi diberikan hukuman setimpal di dunia dan akhirat.

No comments: