Wednesday, October 13, 2010

A Few More Days

Well.. 2 more days to be exact. Minggu depan, aku akan mula di tempat baru. Buat masa ini, masih di aras yang sama, tapi blok yang berbeza. Dari Datin E ke Dato' E. Sigh!~ Bersiap sedialah aku jiwa dan raga. Hehehe...

Barang-barang masih belum berkemas. Masih sebagaimana aku baru pindah dari bangunan lama. Hehe.. You know how i hate mengemas. Walaubagaimanapun, azam bila berpindah ke tempat baru, nak stick to the 5S principle kononnya.. (simpan, sorok, selongkar dan yang sewaktu dengannya..)

Nota serah tugas pun belum siap... Huhuhu.. Begitu lah lemaunya keadaanku ini. Haa.. suruh lagi aku extend. Dah sah-sah aku lemau yang bangett..

Other than that, well..boss aku selalu perli-perli aku about me getting the transfer. Sukati dia la. Lagi banyak dia buat macam tu, lagi aku yakin memang dia teraffected dengan keputusan yang aku ambil. And somehow, that made me feel appreciated ^__^. Don't ask me why.

Oh... lupa. Perlu cerita just to keep my motivation high. I have a personal trainer now! Chewah. Been training lebih kurang 3 kali seminggu. Tapi, baru 2 minggu je training. Dayet baru start minggu ni, alternate days, trainer suruh aku try fruit diet. Which i don't really believe tapi just give it a shot la. Elok pun for detox. So, tmrw i'm gonna fill myself with fruits. Training-wise, sekarang dia tengah concentrate on things yang to build and strengthen my leg muscles. A lot of squats and steps and leg press machine. Dia kata aku ada strength, cuma nak ringankan sikit kaki supaya mudah training yang lain nanti. This sunday insyaAllah, he will start me on kickboxing. Woohoo!! Nervous and excited at the same time.

I've also been joining yoga classes at the gym. Bukan yoga yang ada mantra2 tu ye. Yoga untuk kesihatan je. Best gak buat yoga ni. Nampak pergerakan simple, tapi rasa muscle2 yang digunakan, especially the core muscles. I loiiikkkeee the yoga classes so much! Buat yoga yang konon relaxing pun, boleh berpeluh2 sebaldi ok. I pun cam surprised (ketujut kata anak i)..

Oklah... see if i can get closer to my goal of becoming one hot mama! Hehe.. Nity nite peeps!

No comments: