Thursday, October 20, 2011

Ramblings

Tak tau kenapa rasa nak berblog hari ini.

First and foremost, nak ucap Happy Birthday kat Pn. Aznor Hanah. Walaupun jauh, dirimu tetap kukenang. :) Semoga beliau dimurahkan rezeki, dipanjangkan umur dan terpelihara kebahagiaannya di dunia dan akhirat.

Nak kata banyak sangat cerita, memang tak. Tapi ada perasaan untuk menulis, agaknya sebab aku berkesempatan blog hop harini. Tengok orang lain galak menulis, terasa nak menulis gak. (Tulis paper keje malas :p )

Apapun, nak cerita... Sarah ada konsert Ahad ni.. Oleh sebab dia dah 4 tahun, dia minta nak pakai mekap. Uhuhu.. Ada ke mekap yang selamat untuk budak 4 tahun?? Isk.. akunye mekap dahla yang cokia2 je. Takde maknanya beli mekap memahal. Bukan aku pakai pun. Memang pakai masa ada function je. Tu pun sangat jarang2. Setahun dua-tiga kali je kot? Tak sampai hati lak aku nak mencalitkan mekap cokia tu kat kulit gebu si kecik tu. Isk.. kang dia allergic kang? Dah tak gebu.. Huhu..

Takpela.. aku bg dia pakai powder, blusher dengan lipstick cukupla. Eyeshadow tak payah. Tapi aku takut, kalau aku tak letak kang, ada plak cikgu yang nak tolong bubuh masa kat sekolah. Hisy. Daripada guna mekap and brush orang lain, baikla guna aku punya kan?? Isk.. dilema wehhh....

Esok pun dia kena mekap sikit2.. ada sesi amek gambar pakai baju konsert. Aku pun tak paham management baru sekolah dia. Tahun2 lepas, ok je amek gambar masa hari konsert sendiri. Ok je takde kecoh2. This year nak buat hari lain plak. Kan ke waste of effort? Dah la kosert buat hari Ahad, petang pulak tu. Tak pasal2 anak aku kena skip kelas piano. HIsy.. geram nieh. Dah la tak consider orang. Buat venue jauh2.. padahal dah sah2 most parents budak2 kat situ stay kat Putrajaya or nearby neighbourhoods, yang depa gatai pi buat venue kat Subang JAya apesal? Ni untuk budak2 ke untuk cikgu? Bengang gila. Tak consider tempat satu hal, buat petang, 5pm to 7 pm, tapi kena hantar budak2 pukul 3.30pm.. Kat situ memang majority Muslim, kena solat, bangang buat petang, kat SRJK pulak, apehal? Mana ada facility nak solat? Bangang sangat3!

Huh.. takmo marah2.. perlu berehat.. huhu..

Tata..





No comments: