Tuesday, October 11, 2005

ONE MONTH TO GO!
Harini genap sebulan/30 hari/4 minggu lagi sebelum hari yang ditunggu-tunggu tiba. Banyak benda tak siap lagi nih. Bunga pahar baru buat 6 kuntum, barang2 untuk tetamu and kawan2 tak siap lagi, baju tak pegi fitting lagi, kad tak hantar lagi.. hihi.. memang giler aku nih. :p Apepun, sempena lagi sebulan nak kawen nih.. nak menyorot kembali kisah silam camne blh tersangkut dengan encik rashdan, sampai membawa ke jinjang pelamin, insyaAllah.. :) Kesahnye bermule camni....

Satu hari di bulan april 2002, masa tu di kampus baru usm kat transkrian.. Every room ada internet connection yang mmg tak ingat dunia la kan.. Aku pun kejenye mengada je pc tu 24-7 (lebih kurang la). Favorite pastime masa tu ialah chatting kat irc.. Selalunya bukan chatting pun... selalu pegi main kuiz je.. Kekadang chatting sikit2, and err.. harass ade sorg orang tu secara online.. (Sorry la kpd orang tu.. masa tu kite kan budak2 lagi.. Tp.. salah dia jugak..muahahaa). Masa tu konon2 on the rebound la.. Layaan je sesape pun.. janji org tu interesting. :)

On that one meaningful day that april, aku pun masuk channel ekuiz @ mirc.. seperti biasa, nak score aa kuiz tu.. Ramainye member2 snirik gak.. Nickname masa tu.. ehehe... takyah la btau.. Pastu ada la satu nick nih.. D***8* tetiba ping. Kita yg kononnya tgh rebound nih apa lagik.. layan la.. Dia ckp dia keje bawak kapaltebang.. Menarik je dgr.. layan la dia borak... Tiap2 hari jumpa dia online dan borak2.. Firts time chatting, he gave his number.. but i've a policy :- i don't take/give numbers upon first time chats... I think if the other person is really interested, he'd be patient enough to wait.. Bukan lama pun.. i'll only give out my number after i feel comfortable chatting with that person. So.. on the 3rd day, he asked me to give him a wake up call.. which i did.. but only a missed call.. Hehe.. jahat aku.. Bukan ape.. tetiba rasa cam gabra lak nk ckp ngn dia.. Pastu he called back.. and tht was the 1st time aku ckp ngn dia. :)

After that, in may, it's time for me to go back.. sbb cuti kan.. So we planned to meet. Sebenarnya, masa cuti tu, i planned to meet 2 online guys.. Dan, and another guy.. The other guy nih is not that interesting.. tp dia pun selalu call, and insist that we meet.. siap kasik dedication kat MIX FM's Love Songs & dedications lagik.. Hahaha.. So i planned to meet Dan on saturday and the other guy on sunday, both at KLCC.. Ye la.. tempat paling senang.

Tengahari tu.. seperti yang dijanjikan, i went to KLCC, wearing a white blouse and a pair of jeans.. Upon reaching there, i called him and asked where i shall meet him. Dia ckp, tunggu kat motor besar kat picnic. So i went there, tapi takde orang plak.. Hampeh betul. Prior to that, i called my buddy, nabil, kekonon ajak teman la... Hampeh.. mamat tu pun lagi lmbt!! After that Dan came towards me... and i was like.. Oh..ok.. so you're the guy... and we sat down kat picnic.. borak2 while he had a snack. He asked me if i wanted to eat.. gabra punye pasal.. tak makan pun.. :p Padahal masa tu perut mmg lapar krek krek... Masa tgh borak2, baru la nabil menjelma.. tp kejap je.. salam2 ngan Dan, pastu dia blah.. sbb dia nmpk Dan mcm tak comfortable dia ada kat situ. Cian nabil... :(

Balik dari 1st date, i thought that he might not call me again.. Rupanya, malam tu jugak dia call.. and ajak kuar lagi.. and it went on, and on, and on... One of the days in may yang kitorg kuar2 tu, he bought me my 1st bday gift from him. :) So happy!

Ramadhan 2002, lebih kurang bln 10, we're heavily dating.. Pantang ada peluang, mesti nak kaur.. tgk wayang la, gi opis dia la.. ada je penyebab nak kuar... I was working as a salesgirl masa tu.. kat Reject Shop. If he's at his parents', he'll come by and pick me up kalau aku keje mlm.. until one night, if i'm not mistaken, malam puasa ke-2, he called and said the 3 magic words. :D Hehe.. i was flabbergasted.. caught off guard.. Terdiam kejap... and i said it too.. Padahal seblom ni mcm dah practice.. if anything happens, i'll tell him i'm not ready.. In reality, lain pulak dari perancangan.. Tu lah dia.. manusia hanya amerancang, Tuhan yang menentukan.. :D

Masa peringkat awal, i introduced him to my mom.. but dia blom bawak aku gi jumpa parents dia... not until later. Ada this one night, when his mom called (he talks to his mom every night) he said he was having dinner.. asked with whom, he said "girlfriend".. Haha.. mesti terkejut aunty masa tu.. and that was the first time i talked to aunty.

Sekarang, dah masuk tahun ketiga, alhamdulillah, jodoh kami dipanjangkan, dan nak masuk to the next stage.. alam berumahtangga pulak. Aku tak tau la aku ni sebenarnye dah bersedia ke belum nak jadik bini orang.. tapi kalau nak ikut sedia, sampai bila baru nak sedia, betul tak? Kurang2, bila dah kahwin, kurang sikit punca dosa.. hehe.. harap2nye la kan. :) Tapi kekadang terfikir jugak.. habis kenduri kendara semua 13 hb.. 14 hb kang masuk umah dia.. huhu.. nak kena start masak ke? alemak... huhu.. cane ek? 1st day masak spageti.. haha.. 2nd day.. ntah.. dia nih dah la jenis tak minat sgt nasik. Huhuhuu.... camne nih? aku bukan reti masak. :p uwaaaa...

So itulah dia.. cite aku dan dia... Dia yang lagi sebulan lagi akan sah jadik hasben aku. :) Doakan kami bahagia dunia akhirat. :)

(p/s: kepada seseorang yg pernah aku ckp kat dia yg aku akan tunggu dia... aku mintak maaf.. aku tak tunai ckp aku dulu.. tp takpe kan.. sbb dia gak yg kata kalau jumpa orang lan yg lagi best dari dia, proceed je.. and so i did! :) )

No comments: