Monday, October 10, 2005

Ubat??
Hmm.. byk permintaan nampaknye yang mintak aku reveal nama ubat tuh. Hehe... kasik aku cerita dulu perihal ubat nih and cuzin aku yg makan ubat tu...

Cuzin aku nih aritu dia overweight gak sket (dia ni laki).. PAstu dia makan ubat yang aku kata tu.. Actually dia makan 2.. tapi yg lagi satu tu dia kata kena mintak prescription doctor.. so aku malas le nak amek tau.. Tp ubat yang satu ni over the counter.. Kerja ubat tu nak kuarkan lemak yang kita makan.. Kiranya, kalau kita poo-poo, stool kita nnt kuar berminyak2... Tp ikut dia, kalau masa bln puasa ni makan ubat tu, dikhuatiri over exhausted pulak.. sbb dia akan kuarkan semua benda yg kita telan.. Hmm.. Ubat nih mahal gak... about 70++ sepapan... Cuzin aku makan 2 minggu je.

Kalau korang nak try gak makan ubat nih (azanie excluded.. tlg la jgn mkn wey.. ko dah cukup kurus dah..) just be precautious la.. Sbb drugs ni kita tak tau apa side effects dia.. Kang effect kat liver ke, heart ke... sapo nak tanggung? Tuh la sbb aku pun agak was2 lagi.. nak amek ke tak.. Tp so far my cuz said takde side effect la kat dia so far.. ubat tuh nama xenical.. Aku pun tak check lagi berapa sebenarnya harga dia..

So frens, i've revealed the name, if you decide to try, try it at your own risk ek. ;)

Rejected
Uwaaaaaa.. Tak dapat pi parliament duty!!!

This morning i was issued a memo to go for parliamentary duty (1st experience!!).. Bila report to the officer yang in charge abt org nak gi parliment ni, dia kata she couldn't let me go.. coz i was too new.. There's a policy abt an officer has to be working for at least 3 mths before he'/she is allowed to go for parliamentary duty. Huhuhuhuuu.. sedey jek. :P Tp.. org ramai tak suka gi parlimen.. diorg kata boring.. hehe.. nnt la.. tunggu next yr plak.

No comments: