Friday, August 18, 2006

Tiga 'Ta'

Tak ingat la whether aku penah cerita ke tak abt this dlm post yg terdahulu.. Anyways, nak ckp gak.

Being in the position i'm in now, i've received quite a number of email layangs and cerita2 abt corrupted govn servants, as well as having read abt it in local newspapers. Tak tau mana silapnya kan, sedangkan mula2 masuk politik kononnya nak perjuangkan martabat bangsa. Bila dah naik takhTA, lupa niat asal. Sama la jugak macam kebykan kita kat dunia, aku pun termasuk. Bila dah lama dan lali hidup kat duni, kekadang terlupa kita pernah berjanji dgn Dia sms di alam roh dulu. Apa yg dijanji pun, mungkin ramai yg dah lupa. Berbalik pd cerita corruption, bila dah ada takhTA, dibanjiri pulak dengan waniTA, dapat pulak harTA, maka banyaklah jiwa-jiwa yang jadi lemah kan? Mulalah, lupa asal usul, lupa bangsa... Ingat perut sendiri aje.

Guru ajar supaya sentiasa berwaspada dengan 3 TA nih. Pesan yang akan ku ingat, dengan izinNya. Yang aku kagum, bila aku masuk service (diam tak diam dah sethn jugak aku dlm service), ada aku dgr the very same peringatan dari pegawai2 atasan. Yang kiranya dah mmg super senior aku la. Aku bangga adanya mereka yang masih ingat tujuan mereka menjadi pegawai kerajaan. mungkin ada byk lain yg corrupted, tp dengan izinNya, bermula dengan sedikit yang sedar kedudukan mereka, akan tiba masanya untuk perubahan berlaku. :) Perubahan ke arah kebaikan. Dan aku takkan putus asa utk melihat perubahan ini berlaku.

Okey..off to have a spanking good weekend! :)

No comments: