Monday, April 21, 2008

Working with idiots

Huhuhu.. samapi bila la sumpahan kerja dengan org yg tak bijak ni nak habis agaknya?? Sampai aku transfer ke kem. lain kot?? Mungkin ke? Huhuhu.. tolongggg.... stress tahap gaban la keje dgn org bangang....

Last friday, we had a meeting... preparation for presentation for the new ybm. Lawaknya, yang dijemput utk buat presentation tu agensi je.. Bos plak yangsibuk2 nak join sekali. Padahal, last week sesi utk bhg buat presentation dah dibuat, and bhg kitorg dah diberi peluang, eh.. tak.. dia bagi orang lain present dulu.. sampai sudah tak present lagi... tetiba sibuk plak nak join the uninvited session. Sepanjang mesy tu mmg obvious semua org agak bengang, except agensi la sbb diorg nak kata apa pun kan... Benda basic abt the bhg pun tak tau, mau tak bengang.

Apepun, sth happened masa tu yg baut aku terfikir2 sampai harini. Hmm.. teruk sgt ke statement yg aku buat tu?? Dia suh aku panggil satu press conf after the presentation. Presentation tu katanya pukul 8pm, but i think mesti dinner dulu, dong deng dong deng mesti dalam kol 9 lebih baru start... presentation campur soal jawab, mau dua jam lebih.. maybe more.. so lebih kurang dah dekat tgh malam.. bilanya bhg nak present??? Mangkuk berayun betul! Pastu kalau buat pc, pukul berapa?? Kol 3 pagi?? So aku bagi la sebijik kat dalam meeting tu jugak... aku cakap "ok.. saya check dulu dgn susk ybm.. Kalau dia kata ok, saya buatla.. kalau tak kang sia2 saya kena marah pulak" Nada stern la.. tapi aku rasa takla sampai kurang ajar...

Lepas meeting, ada salah sorang bosses ni gi kat aku cakap "Amboi.. marah betul you ye." and it made me think, teruk sangat ke gaya bahasa aku masa tu?? Hmm.. kadang2 yg kita rasa biasa2 je tapi pada orang teruk bunyinya ek.. Iskk..

Tapi tadi aku tanya adik sebelah ni, dia kata takdela.. biasa je.. Hmm.. saja la ni bos tu nak pancing aku gosip.. Dia mmg suka bercakap. Nak pulak kalau dilayan...

Bos aku pun ckp kat aku after the meeting.. "ha.. you nak buat apa skang ni lepas mesy ni?? dia suruh you buat pc tu..." aku reply je.. "Buat bodoh.." :p

Urghhhhhh... aku tak boleh tolerate la working with idiotsss...... tolong!!!!

No comments: