Tuesday, May 20, 2008

Kisah ku... Huhuhu...

Satu hari, di hari Isnin, biasala kan, the start of the week. Memang bechenta nak pergi keje. Nak lagi kalau hari jumaat tu dah amek cuti plak kan. Lagi ler liat nak keje ari senin.

Anyways.. walaupun berat nak gi keje pada hari isnin, gagah jugekla kan.. Dah keje.. Bangun kol 5.45, pastu sterilize kan botol sarah nak bawak gi skolah, siap sempat lak basuh kain baju si kecik tu satu baldi (masuk dlm mesin je skang, kalau dulu masa dlm pantang basuh tgn je.. skang dah besar, baju pun makin byk, i pun dah kena gi keje.. letak je dlm mesen), buat kan teh hubby (everyday kene minum teh cik abang i ni) pastu siap2 la mandi, tot tet, tot tet mende nak pi keje.

Dah siap2 tu, baju sarah pun dah siap mesen, sidai jap. Pastu tgk jam dah dekat kol 7.. aiyark.. lambat lohh gue.. takpe.. sikit je. Terus cepat2 amek sarah kat dlm bilik and kiss babai kat hubby. Cepat2 masukkan mek tu dlm seat dia (by tht time dia pun dah jaga, dok terkelip2) pastu reverse keter and vrrooooommm... gi keje.

Bila sampai kat jalan besar, rasa mcm lain je.. Apesal traffic macam tak byk ek.. Hmm.. Pastu rasa mcm... erkk... hmm.. mari telepon kerani saya:
Saya : Awak.. dh bgn ke??
Kerani: Dah la kak.. Kite kan ada pgm kat tg. karang.
Saya : woo.. Lupo la.. Eh awak.. Hari ni 19 kan?? Cuti eh?
Kerani: Cuti la kak.. Wesak Day..
Saya : Huwaaaa.. saya dah dlm kete ni... nak gi opis!!! Huhu...
Kerani: Muahahahahahahaa.. Apola akak ni.. Orang kasik cuti nak keje..

Maka, saya pun pusing le balik ke umah. Tiba depan umah, hubby sesambil kesat2 mata (terjaga sbb dgr gate umah terbukak) bukak grille. Saya buat le muke seposen. Sarah pun sama.. sepanjang jalan tu buat muke seposen. Sian dia.. dah konfiden nak pi skolah, tetiba ada kat depan umah.

Hasben: What happened? Did you leave anything??
Saya : Heehee... harini cuti la... Wesak Day...

Huhu... sia2 kena gelak sakan oleh hasben. Satu hari dok pekena aku pegi keje semasa cuti umum sempena wesak day... Uwaaa.... Camne aku boleh gi keje di hari cuti????

No comments: