Tuesday, November 23, 2010

Terkesan

Hehe. Terpaksa blog dari kantor. Mati akal hari ni (dan hari-hari lain juga). Tak ada kerja kah??? (Cheeehhh...)

Terkesan.. word of the day.

Last night, selepas puting beliung melanda seisi rumah (aku pun tak tahu kenapa budak kecik tu hangin satu badan semalam.. tak cukup tidur setelah lama bercuti agaknya..), anak aku dalam sedu sedan cakap akt au, "Mommy, you break my heart..isk..isk.. into pieces..." Huhu.. di kala itu, aku rasa sangaaaatttt sedihnya. Already i was having a bad day. Anak palk cakap macam tu. Bertambah la aku sedih nak rak. Huhu.. Tapi, bila aku ingat balik harini, macam kelakar pun ada.. Hehe.

Anyways.

Harini dikejutkan dengan khabar dari seorang rakan sekerja. Something yang sangat sudden, yang memang aku tak sangka akan berlaku. Dia ini lebih tua, umur dia nak dekat 40 dah, tapi kalau orang tengok, kata dia dalam early 30s pun percaya lagi. Kalau aku jalan dengan dia, all eyes will be on her la. haritu pernah sekali terserempak dengan seorang artis rock masa aku berjalan dengan dia, artis tersebut sampai menoleh ke belakang, tak lepas pandang kat rakan sekerja i itew. Anak dah 3, tapi body macam anak dara.

Honestly speaking, selepas menamatkan pengajian di kampus bersama-sama sahabat yang dah macam darah daging sendiri, bila pulang semula ke kota tempat lahir sendiri, au dah tak ada kawan rapat.. jangan la kata yang nak share sepinggan segelas sebantal, nak share masalah ke, cerita gumbira ke sedih ke, tak ada. Tapi, bila bekas kementerian terbubar, aku jadi rapat dengan kawan sekerja ni, so pada dialah aku ceritakan masalah ke, kisah gumbira ke, duka ke, nestapa ke. Sama-sama can be a shoulder to cry on to each other. I've always admired her. Aku tengok dia bahagia, anak-anak pun bijak, husband pun ok etc..etc..

Tapi, apa yang orang tengok indah dan cantik dari luar, tak menggambarkan pergolakan yang ada di dalam. Kan?

Dia dikejutkan oleh seseorang dengan satu berita yang memeranjatkan dan boleh menghancurkan hati mana-mana perempuan. But she took it very calmly. She remained poised, calm and collected. And that made me admire her even more, for her strength, for her courage, and foe the way she handles the situation.

Apapun, aku harap Allah sentiasa beri ketabahan pada dia, dan akan lindungi dia dan anak-anak dan semoga she can have her happy ending, for her sake and for her children sakes. I hope things will turn out alright for her and her family, i really do.

Dan untuk peringatan diri sendiri.. never take your spouse or marriage for granted. (Diri sendiri, please do remember!!)

No comments: