Thursday, August 25, 2011

Excited!

Alhamdulillah, tomorrow is my checkup for the 18th week. InsyaAllah, kalau ada rezeki, boleh la nampak gender baby! :) So excited!

Tapi, kadang-kadang kan, aku rasa macam... ermm... tak se-excited first preggy dulu. Normal ke perasaan aku ni? Ke ni simptom yang aku nak kena kemurungan lepas bersalin. Iskk.. Na'uzubillahi min zalik! Jangan la jadi macam tu. Cuma aku concern la kan.. Aku takut nanti perasaan aku kat baby pun tak serupa macam masa 1st born, not good la kan. Tak fair treatment pulak nanti. I don't want to be a biased parent to my kids. I want to treat them equally. Tak ada yang lebih, tak ada yang kurang. I think that was how i was raised by mama and babah. Takde pilih2 kasih. Fair and square. Siapa nakal kena rotan. :)

Mungkin perasaan aku macam ni sebab aku belum rasa movement baby sangat kot. Aku baru mula nak rasa dia gerak2 sikit starting last week. Tapi on off, kadang2 rasa, kadang2 tak. Mungkin bila movement dia lebih kerap, perhaps i'll be more excited.

Sigh! Entahla.. HArap2 semuanya selamat, selamat mengandung, selamat lahir, selamat baby ni dunia akhirat.

Kejap je dah nak raya. This year paling tak seronok. Sebab aku puasa sehari je. huhu. Sangat tak terasa kemeriahan nak beraya. Hmmm...

Okla.. nak logoff.. big kakak ni takmo tidur pulak. Esok nak gi sekolah.. Nite!


No comments: