Tuesday, September 23, 2008

Hidung Berdarah

Semalam at 10 am, dapat call from the nursery, cikgu kata hidung sarah berdarah. Dalam kepala ni dah ingat darah turun kat hidung non stop la, anak aku dah pucat sbb tak cukup darah la, nak kena blood tranfusion and aku takleh bagi darah aku kat dia sbb kitorg lain blood group la, denggi berdarah la, brain haemorrage la, dan pelbagai lagi perkara2 horror yang terlintas kat kepala aku dalam pada aku drive nak amek dia dari sekolah. Tu la dia.. banyak sangat tgk citer House gamaknya.. Hehe..

Bila sampai sekolah, aku tgk dia tgh duduk dgn cikgu dia, baca buku. Takdela darah meleleh2 dari hidung pun.. ada sikit2 je darah kering kat hidung dia. Tapi since the night before pun dia berdarah hidung gak, and dia jatuh face first masa main2 kat umah mama petang tu, terus la bawak gi jumpa paed. Takut la kot ada apa yang patah ke kan...

Bila jumpa paed, dia check, dia kata nothing serious. Mungkin ada soft tissue dalam hidung yang injured masa dia jatuh and it bled the first time, tapi the second time around probably because she picked her nose and accidentally dislodged any clotted blood, tu yang berdarah balik. Macam kalau kita ada kudis tak kering betul, pastu kita tangan gatal dok garu2 kan berdarah balik kan.. ha.. macam tu la. Alhamdulillah, bukan anything yang aku terfikir tu.. huhu.. tapi lepas tu rasa macam bengong je sbb panik dan fikir menda bukan2. Isk... moral of the story, jangan panik, and think positive.. huhu...

Kejap je dah nak raya. Mood raya?? Hmm.. so-so je la. Takdela rasa excited or beriya sangat pun. Baju raya? ada la baju buat dulu2 tak pernah pakai. Hubby pun pakai balik baju Melayu masa nikah. Next year baru buat baju melayu baru kot, insyaAllah. Sarah pun baju kurung je 2 pasang. Baju2 lain takde, sbb dia dah byk baju.. Ingat nak cari kasut je kat dia.

Oops.. gtg.. nak pi dgr titipan rohani. :) adios.

No comments: