Monday, September 15, 2008

Meeting

Sigh!~ Pagi2 dah meeting yang kasik aku naik hangin. Huhu.. Mmg aku rasa marah gile kat bos yg jadik pengerusi tu tadi. Masa meeting dia tanya aku aku buat bodo je. Pastu aku tak pandang dia langsung. Sbb aku bengang, dia suh kitorg brief dia abt meeting yg dia panggil. Bengong amende. Dia yg panggil meeting, sepatutnya dia dah taula apa dia nak cakap kan? Pastu panggil kitorg brief dia satu hal la, pastu nak tinggi suara tak tentu pasal.. Hangin la gua. So anyway, lepas meeting tu, dia jumpa personally ngn kitorg, n dia ada la cakap dia mintak maaf so, dengan serta merta marah aku pun hilang. Iskk.. senang sangat aku ni kan?? Memula marah beriya2, pastu terus tak marah dah. Ntahla.. tapi aku nak marah dia lama2 pun nak buat apa.. Kang sakit jantung plak. Immediate boss aku yg kena brief dia pagi tadi pulak dah balik. Dia ckp dia EL sbb darah dia naik. Dia pun hangin gak tu... iskk...


Entertaining

Last week boleh dikatakan as an entertaining week for me, sarah and hubby. And to tell you the truth, I think I really like entertaining, and it helps la bila masak2 n benda yang dimasak tu kira menjadi, and the real pleasure comes when your guests makan bertambah2, which I hope was a sign of enjoyment of the food rather than just tindakan mengambil hati. Hehe.

My first entertaining was when Nura n family came over on Wednesday. Masa tu Dan tak balik lagi. The menu for the day was pari masak asam tumis (first trial, setelah telefon mama i untuk mintak resepi), mixed vege dengan ayam goreng segera. Kuih muih ditunjuk2 aje dari bazaar ramadhan. Huhu.. tak sedap!! :p Masa lepas berbuka tu, aku rasa masak asam tu sangatla kurang garamnye. Tapi nura ngan hubby macam enjoy je makan. Huhu.. Aku harap diorang buleh terima la masakan aku tu. And harap2 diorang tak sakit perut ler bila balik rumah. Huhu.. Kalau terkurang mana2 tu, aku mintak mahap la nura ye...

Then, last Saturday, we entertained Dan’s cousin who came by to introduce his “scandal” to us. Hehe. Tak payah disclose la kan what the scandal is all about. Anyways, the menu for that day was stir fried sawi, sup ayam and dendeng daging. Dendeng daging tu first time try masak and seperti biasa, bila first time try, I calling2 la dolu chef mama i untuk dapatkan resepi dan cara2 membuatnya step by step. Verdict? Well.. hubby enjoyed it, the cousin and scandal pun enjoyed it jugak. The cousin siap bertambah2 pulak tu and dia cakap lama tak makan good home cooked meal. Waa.. gumbira hati den. :) Ye la, sebagai seorang yang tak reti masak, it was a huge thing la for me. As a dessert, i've whipped up trifle the day before sbb masa buat trifle untuk mooncake festival tu cake nya ada lebih lagi and hubby pun tak merasa trifle haritu, so buatla sikit. And everybody enjoyed it, especially my little girl yang beriya2 makan sambil dipangku oleh scandal. Wahh.. sangat friendly anakku itew.


Bila guests balik, hubby gave me a hug and said “I’m so proud of you”.. and to tell you the truth, that’s what makes it all worth it. :D

No comments: