Thursday, October 30, 2008

How do I report??

Hmm.. kisahnya macam ni. Aku buat paper dan SEMUA persiapan utk lawatan kerja YBM, with the help of my clerk. The boss who went was a first timer on abroad trade mission and was quite clueless on what to do and somewhat depended on me to get everything done. Aku la yang kena balik lambat uruskan dengan pihak kedutaan and TC di Milan, yang buat kabinet paper, yang tunggu KSU habis meeting after office.. Yang angkut anak utk sama2 tunggu KSU kat ofis dia.. Lepas tu, akutak pergi pun lawatan tu., which i don't mind at all sebab aku pun tak suka bila kena join mission luar negara and tinggalkan anak kat umah.

Yang buat aku bengang sekarang ni, bos aku tu sambung cuti. Dia dah bagi nota hasil lawatan kat the other division. Oh.. lupa mention.. yang pergi ni 2 div sbb pergi 2 tempat. Aku kena compile n selaras nota hasil.. takpe, aku understand sbb ikutkan paper kena masuk semalam. Sekarang bos the other division arah aku utk buat full report utk lawatan ke BOTH countries. Wajar ke? akuni dah la langsung tak tau apa yg berlaku, apa yang dilawat, apa yang dibuat, tup2 aku kena buat report, pilih gambar and what not. What the hell... gamba tu kat mana amek pun aku tak tau. Habis tu nnt officer dia balik buat apa? Saja duduk2 cerita2 pengalamn berjalan2 di europe??

Mesti orang ingat aku jeles sebab aku tak dapat pergi sbb tu aku bising2. Bukan. Aku tak jeles langsung. Rezeki masing2la. Lagipun priority orang berbeza2. Ada orang kemaruk nakpergi overseas dgn duit kerajaan. Aku pun bukan tak nak pegi.. Teringin juge, tapi aku tak nak pegi on work basis. Kalau aku nak pergi pun, aku nak pergi dengan family, utk holiday. Gunala duit sendiri mana yang mampu. Tak payah pergi walaupun semua ditanggung Kerajaan pun takpe, janji aku tak kena tinggal anak aku tidur malam without me being at her side if anything happens.

Last year pun akubagiorg lain pergi jugak, walaupun aku yg kerja teruk buat preps. Takpe..janji aku tak kena tinggalkan anak aku. Tapi last year aku takdela pulak kena buat report. Tanggungjawab pegawai yang pergi la buat report. Logik ke orang tak pergi buat report lawatan? Logik ke???

No comments: