Thursday, November 20, 2008

Wahhh.. Bizinyee!!

Semenjak dua menjak i dapat bos baru ni, buleh dikatakan agak bizi. Kalau dulu tepat kol 5 musti balik, sekarang ni kadang2 terbabas sampai 5.45... Tu pun sbb nak amek sarah kat nurseri sebelum nurseri tutup kol 6.. Kalau sarah ada kat umah, tak pasal sampai kol 7 agaknya. Isk.. takmola.. Lepas kol 5 i ada tanggungjawab lain pulak nak buat, kan??

Tapi, aku tak kisah sangat bizi kerja dgn bos baru ni. Sebabnya, nampak dia ada arah tuju, dan tau serba serbi, termasukla akta itu ini yang memang kitorang selalu pakai dan refer. So much the opposite of my ex boss yang know nothing and doesnt give a ding dong about learning and knowing what he should know. Yang dia tau, dapat peluang pergi overseas, keluar office, amek gambar, gumbira la dia. Sigh!~ macam macam orang kat dunia ni.

So, alhamdulillah, walaupun bahagian kitorang ni sangatla kekurangan manpower, sampaikan kitorg dapat invitation utk dinner, 2 table, tapi kalau semua org kat ofis ni pergi pun takleh penuh meja tu; tapi takla rasa pressure sangat. Sebab boss reasonable. Dia seorang yang straight, ikut buku punya orang, at the same time, boleh bincang, reason, dan jugak boleh layan mengarut, lagi pulak, bagi tazkirah pun terer. Harap2nya, lama la aku kerja dgndia, dan kalauboleh, banyak la ilmu yg aku buleh belajar dari dia. Lama gak aku tunggu utk dapat boss yang elok2 sikit nih.

Ni sesambil proses application sempat la blogging jap. Next week aku kena gi PD, bagik ceramah francais. Isk.. dalam pada aku takmo jadi lecturer, kena gak buat. akubukan apa.. masalahnya, aku ni kalau bercakap dgnkawan2 buleh la, dgnpenuh semangat waja diri.. bila part nak kena bagi lecture ni.. alahaiii.. masuk seploh minit pertama, dah kering idea aku. Iskk.. guano ekk?? Pastu cakap laju mengalahkan motorbot. Nak kata gabra tu, adagakla sikit2... tapi isk... ntahla.. Kengkawan lecturer ku, macammana korang bagi lecture 2 jam ek?? Aku susah la nak lepas 10 minit pun. Isk.. bagi idea sket, seblom aku gebang kat budak2 KPM minggu depan ni...

3 comments:

m.e.m.e said...

wahhhh....selamat bg lecture yer...best2...alhamdulillah dah dpt bos yang ok. so keje leklok ek...aku tak bley nk advise pasai lecture sbb aku kalu seminar pun rasa cam nk terkucil dan segala ter...wakakakakak

Anonymous said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

akak yg lecturer ni pun tatau nak bg adv apa.. cuma every minute ssession tu kita plan je la.. wpun sbnarnya selalu jer tersasar dr plan.. cuma bila kita plan kita kompiden.. n bila kompiden kita tak gabra n boleh bertenang.. dan bila bertenang.. seme akan jd ok.. Yg penting Hati mesti tenang ..