Monday, May 11, 2009

Hectic Sunday

We had a looooong sunday. FUN, long sunday. :)

Pagi-pagi lagi, ada orang bunyikan loceng rumah, ajak kami sekeluarga bergotong royong tanam pokok kat taman perumahan ni. Breakfast provided. But, as we were already having breakfast, we had breakfast on our own and proceeded to the thing-a-ma-jig at around 9. Oleh sebab kitorang lewat sikit, we missed out the chance to meet a celebrity. Siapa?? Hehe.. Eli Wong. Don't ask me if she was wearing anything.. err.. i mean what she was wearing. I didn't see her.

So, the men started work at around 10. Transfer pokok from polybag into the holes yang telah digali oleh traktor. Hehe. Ingatkan nak kena mencangkul ke hapa.. Lepas tanam pokok2, yang ladies ni balik la. Aku pulak ended up going to a neighbour's house sebab dia beriya sangat mengajak. Lepas tu beriya pulak jemput aku tengok sekitar rumah dia. Hmm.. cantik banget rumahnya. Lain design dalaman umah tu dari umah aku. Aku rasa kalau dibandingkan rumah aku.. alangkah simplenya rumahku itew. Yep.. just the way we like it. :)

Dalam pukul 12, bersiap-siap pulak nak pergi wedding kawan hubby. A third one. :)

Lepas tu, pergi pulak lepak sekekap kat rumah in laws sebelummeneruskan hari kat rumah mak ngah. Semua suku sakat ada kat sana, celebrating double whammies, mother's day and paksu's birthday. Anak aku pun syok dapat minum air sirap banyak, dapat makan chocolate doughnut sampai kotor baju. Lepas tu tak nak balik pulak lagi. Uhuhuh.

All in all, we were tired, but we had fun. Malam, masukkan barang2 dalam beg untuk berlepas ini malam. Sucks.

Mother's Day Special On Nat Geo

Semalam ada Mum's Day special. Dok tunjuk rancangan In The Womb. Boy do i enjoy that show. Dulu masa aku tengah pregnant, asal ada je, mesti aku tengok. Foetal development amazes me no matter how many times i watched that show. Semalam, dapat tengok yang ada twins, triplets and multiples. Subhanallah. Terlalu agung ciptaanNya.

Teringat masa rasa kena tendang dari dalam perut. :) Sekarang, kena tendang masa tidur, dari luar perut. Heheh. Kalau nasib tak baik, kat muka.

No comments: