Friday, May 08, 2009

Letih la Macam Ni..

Last posting, baru rasa macam happy2 dan nak rehat2 sikit. :P Petang tu, terus dapat berita dan tak boleh berehat. Sigh!~ C'est la vie.

Last wednesday, when i was working out (ehem!) at the gym during lunch time, i got a call from my immediate boss. He said that he needed to talk to me. So, after the lunch break, i went to see him. And the news came cashing in. I was going to have to replace another officer on a trip to Cairo. Wait.. that's not that bad yet. The worse part is that, the trip is going to be next week.. well, monday night to be exact.

Like.. Gila ke apa??? The reason given was because it was against the new min. policy to allow other than group A officers for overseas mission. And i was like... duh? orang yang sebelum ni buat kerja, bila dia dapat tau tentang perkara ni, marah la. Well.. dia tak lah marah secara lisan, but it really shows on her face. Tapi aku nak buat macam mana. Bukannya aku yang nak pergi pun. Sec. gen. punya keputusan kan. Aku cakap kat dia, i'm sorry that it had to be this way. Lepas tu dia cakap, "Ala, biasala tu puan, kami ni selalu kena buat kerja tapi tak dapat benefit." And i was like... hmm.. Kesian tu memangla kesian. Tapi bila dia buat statement macam tu, aku macam.. la.. dah nama lagi kerja, buat je la, kan? We are PAID to do it. Aku pun macam la tak pernah susah2 baut paper tapi untuk orang lain pergi. Dah kerja, buat je la. Tapi, mungkin dia cakap macam tu sebab tengah kecewa kot. After that day, tengok macam ok. Aku harap, dia ok la. Nanti la, kalau ada rezeki kat sana, aku carikan dia souvenir yang lebih sikit dari orang lain.

Ok.. berbalik pada cerita asal. Jadi, isnin malam ni, aku akan gerak ke Cairo. Sabtu malam baru balik. Huh. Dan pun bengang la jugak, sebab dia tak sempat nak file in cuti. Tapi nasib baik gak roster dia kata terbang sekali je next week. Cuma harapnya tak dipanggil terbang masa standby je. Sakit la macam tu. Nak hantar/amek sarah dari sekolah, nak jaga sarah.. kalau dia standby kena harapkan in laws la, since they are mobile. Kalau htr rumah mak aku, jawabnya seminggu la tak pergi sekolah anak aku tu (which is very uneconomical considering that we've invested quite a bit in sarah's schooling). Itu pun nasib baik aku dapat convince kan bos aku utk amek Egypt Air (code sharing MAS, tapi MAS punya allocation dah penuh). At least pergi isnin lewat malam dan boleh sampai balik di KL hari sabtu. Yang lain semua sampai hari ahad sebab transit berjam2.

Adoilaaa.. pining gua punya kepala. Dlm dua hari ni la aku nak kena packing, nak tukar duit, Dan's cousin nak bertunang lagi, gotong royong residents' assoc. kat sini lagi. Kalau ikutkan, esok ada meeting pulak tu, about reorg di kem. baru. Tapi aku escape, since Dan pun balik esok pagi, siapa pulak nak jaga anak aku?? Di samping macam2 benda yang aku kena buat dalam masa dua hari ni. Uhuhuu.. Isnin tu kena pulak pergi office dulu tu...

So, kawan2, i'll be out of office for the whole week next week. Doakan aku pergi dan balik dengan selamat ye. Huh. Macam nervous jugak sebab aku first time naik airline selain MAS. Ok ke egypt air ni?? *Gulp*

Oh, by the way, to all my mommy friends, have a happy mother's day. :) Always remember that you're one lucky mama.

No comments: