Tuesday, July 21, 2009

Gajah Sama Gajah Bergaduh, Pelanduk Mati Di Tengah-tengah

Hai.. hari yang penuh mesyuarat dan kejadian yang mengganggu emosi aku.

First meeting was in the morning. All of my bosses terlibat. Tiba one time, all bosses termasuk satu jr yang diminit sama dan satu jr gipang yang mengofferkan diri untuk hadir sama pergi pula ke mesyuarat lagi satu. So, the most senior person from my division left in the meeting was me. Ada lagi officer lain dari division yang sama, tapi lebih junior. Ahli mesyuarat yang lain datang dari luar Kementerian.

The pengerusi, masa tu lah yang dipilih untuk bang one of my bosses left, right and centre. Aku punya la bengang. Bukan la aku backing semua benda yang bos aku buat. I know, there are things that he can improve. But to personally attack someone in a meeting full of outsiders is not right la aku rasa. Nak pulak bila orang tu tak ada untuk defend diri dia sendiri. Kalau la meeting tu cuma ada officer bahagian kami ke, atau bahagian lain dalam ministry ke, aku boleh terima lagi. Dahla chairman tu someone senior in the ministry. I'm quite baffled that he behaved like that. I thought someone of his rank would have more rationale.

I couldn't contain my emotions to myself. We talked among ourselves. Memang tak mau bagitau bos itu apa yang jadi dalam mesyuarat. Tiba-tiba, tadi aku terima sms dari dia untuk tulis apa hentaman yang diperkatakan dalam mesyuarat. Erghh.. I don't think that's right, walaupun memang hati aku melonjak-lonjak nak bagitau je.

Tapi, macam batu api la pulak, kan?

Sigh!.. Pergi solat dulu la. Semoga diberi petunjuk apa benda terbaik yang aku boleh buat sekarang.

No comments: