Tuesday, January 26, 2010

Piring orang sebelah

Jiran sebelah aku Chinese. Dia rajin bagi makanan kat kitorang. Makanan yang kita boleh makan la, dessert biasanya. Dulu, masa first time kitorang punya community buat potluck, dia buat dessert, some sort of air macam lai chee kang la, campur macam-macam. Aku cakap kat dia, sedap, lepas tu, everytime dia buat, dia musti kirim kat aku. Dan, everytime dia hantar kat aku, kena la aku fikir apa pulak nak balas, kan?

Sebulan yang lepas, dia bagi kuih, sort of bingka. Sedap jugek. Masalahnya, sampai hari ni piring dia ada kat aku lagi. Huhu.. Malu gak sikit-sikit. Tak tau nak masak apa untuk pulangkan piring itew. Malas pun ada jugak. Huh. Nak buat cream puff haritu, tapi sampai la tak berbuat-buat lagi. Sigh!~ Apa aa nak masak??

Uh.. tadi neighbour depan call. Dia maklumkan ada break in kat umah lorong belakang aku semalam. Awal malam pulak tu. Aduhh.. panic gak aku, since aku berdua je dgn sarah kat rumah sekarang. Dan detachment. Maid dah hantar balik. Huhu. Nasib baik mak ada relatives kat PDRM. They're going to make patrols around our area. Selamatkanlah kami Ya Allah. Sigh!~ Kenapa la orang jahat-jahat sekarang??

Huh.. putus dah idea nak blogging. Runsing kepalo den. Apa pun, kawam-kawan, please be safe ok? Praying for our safety. Take care. good night.

No comments: