Thursday, February 25, 2010

Lonely

Sigh. Lonely pulak rasa. Sarah dah tidur. Hubby's at work. Hmmm.. nanti hubby pergi detachment laaagiii lonely. Lebih terasa semenjak tak ada maid. Hate this feeling.

Work had been ermm.. entahla. Susah nak describe. Momentum memang ada. With the new boss, it's always full speed ahead.. sampai kita yang rasa tak terikut. Letih gak. Nak mintak tukar, sayang kerja sekarang. Rasa ada fulfillment. Tapi kadang-kadang, bila boss hangin satu badan, tu yang tak larat nak layan tu.

Tadi ada meeting. Sec Gen chair. Timbul cerita prosedur yang dulu dijalankan oleh kementerian yang dah bubar tu. Directly Sec. Gen. tengok kat aku, mintak explanation. Aku explain setakat aku tahu je la, selepas aku start servis. pastu semua orang dalam mesyuarat tu tengok aku macam nak telan. Adey. I only worked there tau. It's not like i make the decisions that it had to be that way. Nasib baik Sec. Gen. cakap, it's not the officers' fault. It's the management. Entahlah. There are always many different views towards things.

Tensen sikit2, aku sms kat senior aku dalam mtg tu jugak, kata kat dia, semua orang tengok aku macam nak makan. Dia reply, "Diorang tengok you macam sedap kot?" Heh. Hampeh.

Esok, nak bawa Sarah pergi jemputan birthday party kawan sekolah dia. Sabtu, kena ke Batu Pahat, rombongan meminang untuk adik den. Di antaranya, kena basuh baju, lipat baju, iron baju, mop lantai, basuh toilet, siram pokok, masak, amek gambar saiz pasport Sarah untuk sekolah, pinda dokumen from work, buat paper untuk bajet 2011, check status permohonan rmk10.... Isnin ni nak kena grill lagi. Aduh. Penat la.

I need to wind down. Jom, karaoke?

Apapun, salam maulidur rasul. Selawat dan salam atas junjungan besar kita. :)

No comments: