Monday, June 01, 2009

Masak dan Masalahnya

Hmm.. semenajk dua tiga menjak ni, aku dah discover satubenda yang aku suka buat. Aku rasa, aku dah pernah post abt this. Aku rasa, aku suka masak, suka cuba resepi baru, walaupunkadang2 bila aku cuba resepi baru mesti hubby terkebil2.. risau resepi baru aku tak jadi. Hehe. Don't worry dear, kalau resepi tu diikut mcm dlm internet ke, dlm episod masaka2 kat tv, insyaAllah jadi. Tapi, kalau main hentam resepi sendiri.. 50-50 la kebarangkaliannya. :p

Aku cukup suka try masakan baru, especially desserts. Masalah timbul bila aku pun suka makan dessert yang aku buat. Huh.. susah pendayetan aku. dan amat memberi kesan kepada timbangan aku. Huhu. Haritu, utk bday bapak, aku buat choc cake. Semalam, aku berhempas pulas buat fruit tartlets. Tapi baru siap tart shell je. Custardnya takmasuk pun lagi. Balance choc cake aritu (yg adunan belummasak) ada lagi dlm fridge.. aku dah attempt nakbuat menda lain. Mana la hubby aku tak tensen tgk fridge asyik penuh dgn ntahapa2... Hahahaha...

Hujung minggu ni rasa macam nak try buat murtabak la.. Tak pun, roti canai.. Hehehe.. *Angkat2 kening* Macam menarik kan??? Huh..

No comments: