Tuesday, December 15, 2009

Hapdet

Alahai.. lama nye tak update. Tak sempat. Bizi. Dapat bos baru pulak.

Sigh!~ Surat dah sampai. Penempatan di Kementerian yangsama. Bahagian tak tau lagi. HAritu ex-boss dah lobby untuk aku ditempatkan di Bhg. ini juga. Dengarnya TKSU setuju, tapi tiba-tiba boss tu pulak yang kena tukar.*Sigh!~* Bila dah tukar bos baru, rentak yang dah rancak, kena mula la slow beat balik. Tak seronok. Ada senior pernah pesan, "love your job, not your boss".. tapi faktor bos ni penting, kan? They can make you love your job, or hate it; they can make you stay on withthe job, or leave it. Happened to me once. Tensen!!

Hmm.. pendaftaran untuk MBA bukak bila ek? hmmm....

Sekarang tengah prepare RM10 proposal. Kalau boleh, akunakbuat sungguh2, supaya bila aku tinggalkan semua ni, orang yang ganti takla lost macam aku dulu, masa aku amek benda ni di tengah-tengah. Hasrat aku nak baiki keadaan, baru i cabut. Ada orang kata kat aku semalam. Buat apa you fikir banyak-banyak sangat. You kena fikir your career path. Hmm.. memangla. Tapi, entah. Bila aku rasa aku minat sesuatu, it become a passion. Bila dah jadi passionate about something, we'll try our very best, kan?

Ke memang aku suka aktiviti merancang ni? aktiviti monitoring not really my cup of tea.. hehe. Bolehke pilih-pilih?

Entah apa la yang aku mengarut.

Tahun depan, ramai rakan-rakan akan sambut kehadiran orang baru, i.e. new baby. Tahniah buat semua. Aku doakan pregnancy kali ini dimudahkan, dan delivery will be a breeze. Semoga kalian tak stress dan tension, especially masa confinement (macam aku dulu, huhu.) Aku? Hmm.. entahlah. Neutral. Mengharap tak, putus asa pun tak. Kalau Dia kata jadi, letak lah halangan besar KLCC pun, pasti jadi. So, whatever. Ada rezeki, dapatlah adik kat Sarah. Kalau tak ada rezeki, aku cukup bersyukur dengan kehadiran Sarah Aiesha dalam hidup kami.

Speaking of which, budakkecil itu semakin besar! Dah agak tinggi. Agaknya capai dah 1 meter.. (1meter to 100 cm kan? - almaklumlah, bukan engineer lagi.. hehehe). Beratpun dah 14kg. Kira kalau ikut development curve, in the 50 precentile la. Orait la tu. Mulut macam bertih goreng. Akal pun dah panjang.

Semalam dia inta nak guna marker, sebab tokmak dan tokbapak belikan white board kecik untuk dia. Tapi, dia pernah tercoreng seluar dia dengan marker,makanya aku dan daddy tak bagi lagi dia main marker. Dia kata, "Mommy, i want to use the marker to the drawing biard please." (walaupun ayat dia masih tunggang terbalik, kami paham la apa dia nak). Aku cakap, "No sarah. Daddy said no too."

Dia diam kejap, fikirkan comeback kot? Pastu dia cakap. "But Daddy's not here..."

Iskk.. aku la budak nih....

Aku selalu dengar radio masa driving. Sekarang dia boleh nyanyi sikit-sikit lagu "Meet Me Halfway" by the Black Eyed Peas. Huhu.. Tak tau nak gelak ke nak nangis. Sigh!~ .. Pastu boleh pulak ada lagu peberet. Lagu "Party in the USA", Miley Cyrus, dengan lagu "Replay" sapa tah penyanyi dia. Dia panggil lagi Replay ni lagu "Lemody".. Hahah.. sebab dalam lirik lagu tu ada dia sebut melody, tapi anak aku sebut sebut lemody... Kira boleh la...

Lepas ni kita belajar ngaji pulak ye...

Dah la.. lapar pulak. Dulu lapar buleh tahan. Sekarang takleh aa.. kalau tahan, jadi sakit kepala la, apa la.. Dah tua kot... Tahun depan, the big three - o... woohooo...

No comments: