Thursday, December 24, 2009

Syukur

Alhamdulillah, akudah dapat surat kenaikan pangkat aku. KUP la dulu, enam bulan kot.. lepas tu baru boleh memangku, bergantung kepada recommendation ketua jabatan. Nak confirm, tunggupulak 8tahun dalam servis. Sigh!~ Macam-macam.

Apa pun, buat masa ni, dah naik pangkat, tapi gaji 44 la. Dan, yangaku happy,naik pangkat di tempat yang sama. LAst week, heboh aku kena tukar ke tempat lain.Memang aku down gila masa tu. Sebab kita happy kan kat tempat ni, ada big plans konon-konon for the industry, tetiba kena tukar pulak. Frustrated and sad! Mujur ada colleague maklumkan pada bos, bos tanya terus kat tksu... tksu sms head of sm.. hehe.. dan bila dapat surat hari isnin, dikekalkan.

Bukannya aku nak duduk bahagian ni sampai bersara. At least sampai blueprint siap bulan mac, and perancangan rmke-10 dah setel. Tu je. Lepas tu, boleh la aku beralih angin ke tempat baru. :)

Ok.. enuff about work.

This weekend, nak naik Cameron. Sepupu Dan kahwin. Last week di rumah perempuan kat Ipoh. Waaa.. mengimbau kenangan gitu... Medan Kidd, Taman Golf, Kg. Rapat... hehehe... kedai kek Sentosa (aku nampak je dari tepi jalan, tapi tak berhenti, sebab masa tu tengah kenyang daaa...) Sarah ok la, tak la mengaruk dalam kereta...

Btw, Sarah dah berjaya di potty-train!! Last week, hari Khamis, cikgu bukak je diaper dia kat sekolah. Setengah jam dia dok pegang je seluar, sebab rasa pelik kot takde diaper? Balik rumah, accident sekali, masa duduk atas sofa. Huhu... Aku suruh pergi potty tak nak.. pastu bocor. Sigh!... Lepas tu ok, dia cakap kalau nak shee-shee. Semalam lagi satu episod accident, sebab dia dok bebai2, aku suruh gi potty tak nak konon... Tapi ok la.. 95% of the time dia akan cakap kalau nak shee-shee or poopie... Alhamdulillah.. berjaya jugak potty training, walaupun anxiety aku terhadap perkara ini sangat tinggi! Diaper punya stok pun banyak jugak kat rumah. Takpe.. she still needs them for the night. Huh.. dah besar anak aku...

So that's it.. nak setelkan kerja-kerja. Next week, ramai orang berholiday. Aku pun jugak la.. tapi dua hari je.

Enjoy the long weekend! I know i will. ;)

No comments: