Thursday, December 31, 2009

Ushering In The New Year

Alhamdulillah, just chaired my first meeting. Expected the familiar faces je, sekali yang datang ramai la pulak.. Berdebor gak.. tapi, insyaAllah, ok kot.. A lot to improve, by time and experience, it will get better. :)

Esok, mula tahun baru 2010. Tutup sudah tirai 2009. Azam tahun baru? Entah.. tak sempat la nak buat azam. Bizi. Boleh tak macam tu? Apa yang pasti, the same old thing yang nak di-achieve, nak lose weight. Hahaha.. dah berapa tahun punya battle daaa.. tak menang-menang gak. Entahla. Ni lagi tengah takde motivation nak diet. huh. Tapi, kena bagi ada motivation jugak. Kena ingat, umur dah lanjut, metabolisme dah slow, hormone pun makin kurang, penyakit pun dah mula nak datang. Most of the penyakits starts with being overweight. I have to always remind myself that if i want to be a sparkling mama by the time my daughter gets married, and enjoy my retirement having numerous holidays, i have to keep my health in check. Kalau tak control dari sekarang, nanti dah berumur, jalan sikit sakit lutut la, sakit itu la, makan tu tak boleh, ni tak boleh. If i don't want that to happen to me, I HAVE TO CHANGE MY LIFESTYLE AND EATING HABITS. Tolong ingatkan saya ye kawan-kawan. :)

Huh.. semalam got a hair cut. Cakap kat hairdresser, rambut gugur. Dia tunjuk at both sides of my temples, memang nampak rambut gugur dia kata. Gosh.. i was like.. oh mann.. is my hairline receding already??? Huhu.. nanti botakkkkk.... Pastu masa dia tengah gunting rambut, i looked at myself in the mirror and i thought i looked horrible. My skin has lost its glow, ada pigmentation, ada frown lines pun!! Uban pun nampak macam dah bertambah lagi sehelai...Huhu.. badan, organ, kulit, rambut dah nak masuk 30 tahun..... So, if i want things to be as close and as good as it was 10 years ago, i'd better kick myself in the ass now and get started taking care of myself. Ingat tu!!!

So, i guess, that will bring me to my azam for 2010. I want to take care of myself, as good as i take care of my daughter and my husband. At the same time, i want to kick ass at work, not by being a bitchy boss, but for doing what is right. Ya Allah, permudahkanlah jalan kami untuk tahun-tahun mendatang. Semoga kehidupan kami diredhai olehMu.

With that, i'm closing my 2009 chapter and eagerly waiting to start a new one in 2010. :) Wishing everyone a merry and prosperous new year!

No comments: