Thursday, January 20, 2011

2.4kgs Down.... 11 more to go!!

Sigh!~... the road to hot-body is a long and winding journey... Hehehe.. hot body yee..

Dah habis 20 hari dah tahun 2011 ni. Sekejap je rasanya. Apa yang aku dah achieve untuk 20 hari ni? Kerja? Entah... aku rasa bosan.. sangat bosan. Aku rasa portfolio baru aku sangat boring. Sigh!~ Dasar manusia... tak pernah puas. :p Dulu, busy macam nak gila, komplen. Ni, mundane boleh goyang2 kaki dan relax sikit (tapi masih selalu juga balik lewat.. ) masih juga komplen. Entahla ye. Aku rasa macam nak sesuatu yang mencabar minda sikit. Bukan mencabar masa aku... but then again, you can't always get what you want, can you? Haritu nak keluar dari division lama, Dia dah makbul.. ni nak macam2 pulak. Kang dia bagi plak ex-boss jadi boss aku balik.. pengsan. Huuhuu..mintakla dijauhkan...

Ok..other achievement. Untuk 20 hari pertama tahun ini, aku baru sekali je jejak kaki ke gym. Macam hampeh. Last year paling kurang pun 2 hari seminggu. 4 sessions. 2 sesi dalam sehari. Untuk tahun ni, baru sehari, 2 sesi (dan aku macam terlelap masa relaxation yoga haritu.. hampeh..) Harap2 esok aku buleh pergi.. Tapi, Alhamdulillah, berat ada penurunan. Walaupun tak banyak. Minggu ni masuk minggu ketiga atkins induction. Kena berinduksi sampai tinggal 4 kg ke target weight. Sasaran nak cecah target weight, bulan 3. Huh.. sompek ko nih? Coba saja laa.. Tak rugi pun...

Hmmm... DD baru nak kebah demam. Last week demam satu malam. Esoknya pergi sekolah dan terus ok..sampai la Isnin malam lepas.. dah mula balik demam. Aku suspect throat infection. And, melihat keadaan dia yang aktif walaupun demam, aku akan tunggu 3 hari demam tak kebah baru bawak jumpa paed dia, sebab, aku tau pead akan cakap tak boleh nak detect kalau baru demam sehari. Demam ni kan is body's reaction towards infection.Biasa la. Lain la kalau dia tunjuk simptom yang lain macam, temperature tinggi sangat, more than 39 degrees ke, monyok and lemah je ke.. Then takleh tunggu la. Kalau ikut pengalaman anak aku sorang ni, demam dia memang biasa tinggi.. dalam lingkungan 38 degree dan dia akan tetap aktif macam biasa. So, self medicate la kat rumah. Alhamdulillah, lepas bagi dia peluh malam tadi, pagi ni dah ok nampaknya. The whole day tak ada temperature. Cuma aku rimas bila orang dok pressure aku suruh pergi dr, jangan simpan2.. Like.. i know la, ok? I don't know everything, but please la, insyaAllah, i know what i'm doing. Tu yang aku malas nak cakap kalau aku or anak demam ke apa.. Nak mengelak hati menggeram dengar the same old thing every time. Sigh!~

Hmm.. rasanya macam takde benda dah nak update ni. Anak pun dah lelap. Aku pun akan menyusul sebentar lagi. Boring.. hasben takde. Tv bosan. Nasib baik ada internet.. :)

Wokkey.. gudnite peeps.

No comments: