Friday, March 28, 2008

Reality Check

The not-so-new lady boss from the other unit came by at my workstation. She usually does that, after handing over work to my colleague (her subordinate) at the workstation beside mine, she will most of the time come over to me and start her never ending stories. Kenape agaknya..? Aku ni rajin sangat melayan kot?

Anyways.. she was here just now and said something that gave me smack me back to reality. Dush!~ Ouchhh....

She saw an old passport sized photo of mine on my table. Gambar masa muda2. She said nampak muka muda.. (Sheesh.. tua gile apa muka aku sekarang..isk...) I said back to her.. ish.. tu sbb make up kot puan. Pastu dush dia bagi sebijik.. Haa.. tu la silapnye.. Dulu before kawen you buleh mekap.. Ni lepas kawen kena la maintain.. body kena jaga... blaa.blaaa.... Isk.. dia bersyarah kecantikan pulak... siap naktau berat aku plak. Iskk... sensitip nih. Heheh

Apapun, mmg betul la apa dia kata tu.. dulu2 serba serbi dijaga. Kalau muka tu, setengah jam tak habis belek lagi. Sejak lepas bersalin mmg aku give up terus bab membelek2 muka ni. Cleanser pun di hari2 tertentu je pakai. Moisturizer pun. Toner jauh la sekali. Heheh... teruk betul. Pagi2 guna air je, masa mandi. Bedak pun tak letak nak pegi keje.. Lipstick? tak langsung.. konon2 nanti lekat kat pipi sarah bila cium dia before gi opis. Ish ish... buruk betul perangai aku ni rupanya.

Di atas kesedaran itu, as soon as i can, i'm going to get myself a full facial care set plus compact powder. Lipstick tak payah sbb banyak lagi. And i also have to HAVE TO start with that dieting and pilates.... Iskk.. susah sket ni sbb kawan2 yg penuh motivasi diet (read: azanie n nurul) jauh. Huhuhu...

So, dalam masa terdekat ni nak pergilah Clinique counter.. get a skin analysis and get myself the 3 step skincare sytem thingy, and most importantly, i'll have to USE IT!!!

3 comments:

Pinkwatch said...

hahahaha! aku pon macam tuh jugak... tp dari dulu lagi pon aku tak suka jaga2 sangat muka.. bukan tak suka.. tp kadang2 tu jadi malas.. sampai lah tetiba ade sorang adik yg comel kat sini tegur kenapa muka naik bintik2 merah (sini kan kering. kene tepek moisterizer sokmo setiap kali lepas basuh muka).. barulah bergegas ke kedai dan beli kelengkapan.. aku guna Dior.. ok jugak.. lembut licin.. maka selepas itu mmg merajin kan diri tepek mende2 tu... dan pada yg sama jugak, rajin amek EPO dan Fish oil tiap2 malam.. hehehe... karang dah nak masuk 30, bolehlah orang cakap kita nie still 24 ke? hahahahahahahaa

Pinkwatch said...

oh ye.. pasal diet???? aku FAIL!!!! betul2.. sebab takde ina.. dan jugak.. sebab sini sejuk sentiasa lapar.. plus biler tension study asyik nak makan!! GOD help me!!

Nurul said...

a'a aku pun dengar EPO macam bagus. tapi aku pun tak belik pun lg