Friday, August 15, 2008

Lega tak Lega?

Alhamdulillah, akhirnya habis gak meeting yg dah dua tiga kali tangguh ni. Hehe. Siap kena sound dgn chairman.. Lain kali buat meeting ni kerap2 sikit. Hahaha.. Iyola.. lepas raya ni kite miting lagi ye.. So, sementara nak menyiapkan minit ni, rasa cam takde mood pulak. Rasa macam nak buat posting, tapi cam takde mende pun nak dipostingkan. Hehe.

Last week, lepas kejadian yg telah aku ceritakan (pasal bos aku yg tahape2).. aku datang gak keje hari Khamis, walaupun masa hari rabu tu berapi2 aku cakap aku nak EL je. Kalau ikutkan aku, mmg nak EL.. tapi sbb hubby kata pegila keje.. lagipun, otak aku kata, gi keje, try balik mintak cuti utk Jumaat ngan Senin, so akupegi la jugak. Pepagi aku ngadap bos suruh dia luluskan cuti aku Jumaat n Isnin. Aku kata kat dia, Isnin tu nnt aku terus pegi PD utk pgm kat sana.. kata di mulut je. Di hati dan otak dah plan menda lain. Aku kata macam mana pun aku kena cuti gak Jumaat n Isnin sbb akak aku nak kawen. Dia boleh plak nak melawak dgn aku, nak dtg umah tgk akak kawen. Lempang kang mangkuk nih.. Iskk.. Anyways, aku dapat la cuti Jumaat dgn Isnin tu. :)

Hari Jumaat, bawak sarah pegi paed utk cucuk pneumococcal, final dose. Orang dah pandai. Letak je atas katil pemeriksaan tu, dia meraung. Lama pulak kitorg bersidai kat dlm blk Dr tu kali ni. Sebabnya, dia sibuk dapatkan info ttg GPS from hubby. Heh. Apo2la..

Hari Sabtu, aku plak gi jumpa dokter... Jumpa my gynae. Tapi masa tu Dr. Nora takde, so jumpa dr lain, pompuan gak la, Dr. Masitah. Aku ckp la abt spotting yg kerap sejak pakai IUCD. Dia ckp biasa, sbb body tgh adjustment period. Maybe dia ada reaction towards copper. Biasanya apa2 effect will clear after 6 mths, so dia kata dtg blk utk checkup yg 6 mths tu la nanti. Kalau still spotting, maknanya body takleh tolerate dgn copper.. so maybe kena tukar pakai mirena la.. Tapi mirena ni jauh lebih mahal.. Tahan 5 thn. So, wait n see la. Dia kata, period kira masa betul2 darah keluar consistent je. Bila habis, pastu mula spotting, tu takde apa, boleh solat n puasa. Ok la dah dapat penerangan camtu. Takde la masalah aku nak puasa nanti asyik was2 je. :) Oh.. masa jumpa dr ni jugakla aku minta MC. Aku ckp kat dia aku stress, aku dah keje 3 minggu straight tanpa weekends dan aku patutnya berada kat kemaman haritu, tapi last minit cancel. So dr kata, ok, yang tu dia boleh tolong.. and bagi aku MC 3 hari, from Monday, sampaila Wednesday. So aku pun tak pergila pgm di PD.. and the fact is, the program still went on smoothly, despite the fact that i didn't attend it. Duh!~

So sekarang ni agak lega sikit. Bos bengong tu pun outstation seminggu, senang hatiku ini. :) Bernafas le sikit. Tapi lega tak lama pun. Nak start prep on misi luar negara pulak.. huhu.

Oh.. btw, Alhamdulillah, K.Long dah selamat bernikah, dgn seorang muallaf. Dia nikah Jumaat lepas, 08.08.08 kat masjid wilayah. Reception hari sabtu malam kat dewan perdana felda. Hmm.. syok la masa reception tu. Ada open floor utk poco-poco!! Wah.. release sikit kerinduan terhadap poco2. Tapi tak best sgt sbb tak ramai member. Lagipun poco2 basic.. bosah la sikit. Nak buat poco2 advance, dah lupa.. Hampeh la... Iskk...

No comments: