Monday, August 04, 2008

Lupa, Melupai, Dilupakan...

Pinjam tajuk cikD... Aku masuk ofis lmbt hari ni. Saja. Hari ke 15 kerja non stop, no weekends. Weekend ni pun kalau tak kena pergi gerak usahawan melaka. Pergi mampus la. Aku takkan pergi. K. Long kawen weekend ni. Won't miss it for the world. Dah berthn2 kitorg tunggu utk K.Long kawen nih.

Anyways.. back to the topic. Bila aku baca blog cikD, baru aku sedar yg lupa ni anugerah. Yela kan, cuba kalau Tuhan tu tak bagi kita lupakan mende2 yg menyakitkan kita.. sakitkan hati, sakitkan fizikal.. musti ramai yg sakit otak.. and mesti ramai jugak yang serik nak beranak. Tapi Allah tu Maha Kaya, dia bagi kita lupakan kesakitan masa lalu, so that we can get on enjoying the sweeter things in life.

Pun begitu, kadang2 ada sweet memories yang kadang2 rasa mcm berbelah bahagi, nak lupakan ke nak ingat. Hehe. Nak lupakan, sayang, nak ingat, sakit. Sigh!~ Entahlah.. only time will tell kan. As at where you are now, you'll just have to endure la whatever life is giving you. Sapa suruh buat rumah tepi pantai kalau dah tau takut dilambung ombak. Hehe.. monolog aku dengan diriku. Sigh!~ Takpela... apa yg aku tgh hadapi ni, momentary, disebabkan keadaan. Dulu pun pernah gak jadi sekali, tapi alhamdulillah, semua ok.. ada la yg sikit tak ok, tapi mostly ok.. This time, aku kena lebih hati2 so tht SEMUA ok... aku taknak langsung ada sikit yg tak ok...ok?

Takpe.. biar aku je yang paham...

Last weekend

Weekend kedua berkerja, sampai maid aku pun tanya "Kenapa puan asyikkerja je, takde cuti?" Hehe. Tak dapek Den nak menjawab eh.

Apapun, last weekend was Franchise International Malaysia 2008, dirasmikan oleh YAB TPM. His promptness is admirable. Kita hantar jemputan perasmian at 3.30, cukup 3.30 dia masuk dlm dewan perasmian, bukan baru nak bertolak dari rumah, unlike you-know-who... Rasanya, everything ok la kot. Yesterday, on the final day, ada special keynote address by the former PM. I managed to get a few pics with him and wife. We also celbrated his advanced wedding anniversary. Sangat suka dapat spend some time with the two Tuns. Nearly everyone who came on sunday said that they were there because of Tun. If it was you-know-who, jangan harap la depa nak datang. Hahahahaa.... How true.

Apapun, lega FIM dah habis. Sekarang, boleh saya mula mengemas meja, sebelum ribut kelam kabut seterusnya datang menjelma.....

No comments: