Thursday, January 08, 2009

Mula Sekolah

Harini genap 4 hari budak2 sekolah. Teringat dulu masa kecik2, mama hantar gi sekolah masa darjah 1. Mula-mula parents nak hantar gi skolah St Gabriel kalau tak silap.. tapi takmau, nak skolah macam kak long. K.Long amekkan borang, dapat la juge i belajar di sekolah kat bukit bintang tu. Masa first day masuk, duduk sebelah dengan this chinese girl. Nama dia Seok Wei. Dia tanya aku nama aku in english. Dia tanya "What is your name?" Aku tak reti sepatah haram.. Aku cakap "No." Hahaha... aku citer kat Dan.. dia gelak. Isk.. aku pun gelak jugak.. Aku rasa ramai budak 2 tahun sekarang yang vocab nye jauh lebih banyak dari aku masa aku umur 7 tahun. Dengan anak aku pun aku kalah. Banyak dah berubah.

Semalam, first day aku hantar sarah ke sekolah. Well.. not to say school kindergarten. More to childcare tapi ada enrichment activities la. Dia masuk ECP - Early childhood program. Tapi, dalam kelas tu, dia sorang je toddler. Lagi 2 baby yang abru lepas pantang. Isk.. sian dia. Dia kawan la dgn budak2 kat kelas prescool.. Umur nak masuk 3 tahun. Sabtu sebelum tu, gi hantar barang-barang dia ke sekolah. Bila balik dari hantar barang, aku dengan Dan anxious gila2 nak hantar sarah. Segala macam negative feeling dirasakan. Ntahape2. Come wednesday, aku gi hantar sarah dengan Dan. Stay kejap samapi kol 8.30, since it was her first day. Dia dah warm up sikit, selambak je dia babai kat aku siap dengan flying kiss. Kita ni beriya2 la risau macam mana dia nak adapt kat sekolah barula, itu la, ini la.. Dia ok je. Alhamdulillah.. first day went well. Tak seperti yang dirisau2kan. Dah tunjuk dah aksi2 tarian little teapot dia dan lain2.. Heheh.. Memang pandai goyang macam mummy. Hahahahaa...

Harini hantar ke sekolah baru jugak. InsyaAllah..ok kot. Esok hantar daycare biasa balik, sebab amek 2 days program je. So weekly, dua hari je htr kat new school. Tiga hari lagi kat daycare.

Hmm.. baru nak masuk sekolah main-main dah risau camni. Kang dia nak masuk darjah 1? Tingkatan satu? kang kalau dia nak masuk asrama pulak? pastu kang nak belajar abroad pulak ke... huhuhuhuuuuuuu.....

No comments: