Saturday, January 31, 2009

Update

Baru sampai dari menyertai bengkel yang aku anjurkan. Huhuh.. kira one-man-show jugek ni lebih kurang. tu yang gile bizi last week sampai naik bersawang sikit2 bloh nehh. Tapi nasib baik jugakla bos2 ku sporting & very supportive. Alhamdulillah, aku rasa bengkel ni boleh la dikatakan berjaya. At least, target was clear and we got to what we aimed to achieve. Except the penyelarasan kalendar aktiviti part. Takpe. Yang tu nnt aku buat sendiri and hantar to agencies for feedback.

Anyways, i'm quite proud of the workshop. The group was a very interactiveone with great ideas. Combination of people was pretty good, as it combines people from the top management as well as the desk officers per se. It enables the consultant to capture the grunts and various perspectives of participants in achieving our target.

Hasilnya dari bengkel ni? Hehe.. more, and more work. Sigh!~ Tapi, takpe. I've started to feel some passion in this field. Peranan bos pun sangat penting. Bos yang baik akan boleh pupuk minat anak buah dia terhadap kerja, walaupun dulu anak buah dia tatau amende pun pasal kerja tu. Bos yang baik akan membuatkan anak buah merasa yang kehadiran dan peranan dia tu cukup besar, penting dan dihargai. That's what i get from my bosses and i'm thankful, akhirnya Allah beri aku peluang belajar dari bos yang bagus. Kena perli dua tiga baldi tu biasala. Gelak2 je sudah, sbb kita tau bos buat camtu bukan utk bagi kita teruk, tapi to make sure that we improve ourselves.

Tadi bos aku buat resolusi bengkel. From his speech, aku macam dapat link kan dengan niat aku masa mula2 aku join service. I still remember, ustaz ckp apa kita niat kita dapat. Jadi, masa aku mula2 nak interbiu PTD, aku pasang niat, aku nak tolong bangsa aku. Tu je. Bila selesai interbiu, dapat, dan diberi first posting kat Kem. Pemb. Usahawan n Koperasi. Mula2 aku down sikit, sbb aku rasa Kem. ni tak powerful, tak byk benda yg aku blh buat utk tlg bangsa aku. Tapi, aku silap. kat sini mmg peluang berlambak2 nak tlg bangsa sendiri. Tinggal aku larat buat ke tidak je. Ni la Allah bagi apa yang aku dah niatkan, yang aku baru tersedar dan akan terus jadi motivasi aku utk buat kerja sebetul2 yang aku mampu. Ye la.. aku ni manusia yang bukannya baik sangat. Bila tiba time termotivasi tu, keje bersungguh2. Bila tiba mim-alif-lam-sin tu, menengok selagi ada blog je la sehari suntuk.. Huhu...

Okla.. itu je... hehe.. tatau dah nak wat ending camne. Kepala weng.. Ngantuk smlm tak tdo betul2.

Tiramisu

Saje je nak post gambar tiramisu aku buat, pakai resepi kDilla yang aku dah amek bertahun2 yg lalu. Hehe.. Ujung minggu lepas baru aku dapat buat. Tapi kan, aku rasa, kalau kat mesia ni, baik beli je la tiramisu tu kalau terasa nak makan. Kos nak buat dia aku rasa ada la nak dekat 60 hengget (kalau ikut resepi betul2 ler). Itu pun bhn2 aku pakai separuh sukatan je. Sponge finger je dah 16 hengget. Cheese dia 20, creme fraiche lagi 20. Ready made custard, 10 hengget. Pulak tu, barang2nya susah nak dapat. Kalau gi supermarket yang cater utk higher end/expats je yang ada jual. Iskk.. beli je la... Lebih economical.



Pose CNY

Aku nak post gambar ni masa CNY haritu, tp tak dapat transfer gambar. Pesal tah. Anyways.. ni aku post kan gambar anakku itew berbaju cheongsam melaram dgn sunglasses tok mak dia (takde power punya).


"Happy CNY y'all"



"I'm busy blogging too mommy...Btw, thanks for the little stroller"

No comments: