Wednesday, January 14, 2009

Wow! Big One...

Adeih... tarik nafas sket. Banyak betul keje awawal tahun ni. Well.. memang high time la division ni buck up and get down and dirty, so to speak. Heheh.. Amendela aku merepek.

Anyways, kisah ni bermula sabtu lepas. kitorang gi Digital Mall, sebab ada la orang tu dok teringin nak henpon baru, lepas tu dok hint2 kat aku. Jadik, aku belikan la jugak, dia kata cukupla present ni utk cater for anniversary, birtdhday ngan v-day. Suka hati la. Punyela seronok dapat phone baru.. Hihi..

Lepas beli phone, kitorang pergi pulak kat this party shop kat deret mall tu jugak. Survey barang2 yang nak dibeli untuk birthday sarah nanti. Kedai ni, barang2 dia mostly untuk cater birthday party, tapi ada la juga barang2 untuk adult party and costume party. So, tengah menengok2 tu, perhatian anak aku tertarik kat this particular box. Masa tu salesperson/shop owner tu duduk dekat dengan kitorang. Box yang menarik perhatian sarah tu mengandungi stress balls, ala, bola lembut2 yang kita genggam/picit kuat2 untuk legakan stress tu. Yang menarik perhatiannya, stress ball ni dibuat berbentuk breast. Hehe.. Kira banyak la breast sebijik, sebijik dalam box tu. Sarah tengok, dia senyum dengan penuh cheeky nya and cakap.. "Nak ni, this one" Ni dia punya term kalau dia nak bf. Lepas tu dia amek sebijik, dia kata "Wow! Big one" dengan muka penuh cheeky. Hadey... aku ngan Dan dah tak tertahan gelak.. salesgirl tu pun dah tersenigh2.. ADuuuhh.. malu pun ada gak. Sabar je la... Cabaran bila anak dah pandai cakap.... Sigh!~

Hmm.. semalam lak terjadi kejadian yang tak best. sarah jatuh kat daycare (skolah lama), masa main2 dengan toy car yang tolak2 dengan kaki tu. Cikgu dia kata kuat jugak. Tapi aku tengok dia macam ok. Tak muntah2, tak demam. Geram gak aku ngan daycare tu. Toy tu kalau budak 4 tahun ke, dah stable okla. Budak2 2 tahun and below, nak kena monitor closely, sebab balancing diorang tak elok sangat lagi. Satu cikgu ni siap cakap, " oo.. kereta yang tu memang bahaya, licin sikit." Dah tau bahaya kenapa bagi main? Kenapa letak kat situ? Hangin betul.

Balik tu pulak, masa tukar diaper dia, aku nampak satu kesan lebam dekat bum dia. Kecik, tak besar sangat. Aku tanya what happened? Sarah nangis2 suruh aku jangan pegang kat situ. Sakit la tu kot, kan? AKu suspect dia kena cubit, sebab kalau kata dia terjatuh dari toy, terduduk atas toy, agak mustahil nak lebam sebab area yang lebam tu protected by diaper. Tapi, nak main serkap jarang je pun tak boleh jugak, kan? Huhu.. Aku pun tak tau how to react sebenarnya. Kang aku marah2 caretaker tu kang, dia treat anak aku tak elok pulak bila aku takde. Tapi takkan nak biar je. Aku pun tak cubit anak aku, inikan pulak sampai lebam2 kan.

Aku cakap kat Dan semalam, maybe it's a good idea to send her to the new school terus. Mahal la sikit, tapi service dia ikut standard. Takdela biar je budak main ikut suka, janji dia tak nangis... Sigh!~

1 comment:

Anonymous said...

aah..betul tu een, area tu protected ngn diaper. Kesian Sarah..elok jugak u antar daycare baru. Ade satu kes ni, anak dia meninggal ok..bawah tgh pengasuh. sedey sgt baca blog mak dia tu. Masa ni bile pikir, duit kite leh cari, tapi anak...tak dapat diganti.