Monday, October 12, 2009

Surprise, surprise

Semalam, before bersiap2 untuk pergi ifah's wedding, sempat jugak online sambil tunggu hubby on skype. Sesambil tu, masuk fb.. Tiba-tiba nampak friend request.. Ada la beberapa, tapi satu tu macam menarik pandangan, sebab dia pakai uniform, siap dengan epaulette. Dari jauh nampak macam 3 bar.. Ingatkan one of hubby's crew.. Tapi, apa kejadahnye pulak diorang nak add aku, kan? Bukannya diorang kenal aku. Bila tengok nama, macam tak perasan sangat... aku pun click la gambarnye supaya besauuu.... Loohhh.... What a surprise!! A.A rupanya!! Heheh... Jadik orang laut sekarang... Teringat zaman dolu-dolu... (teringat jugak that text he sent me).. Now, how many years ago was that? 6? 7 years now?

Ohh.. now i remember... Our platoon's captain way back during DPA dulu, muka macam A.A ni laa..... hehehe... patutla macam familiar sangattt....

Now, talking about mengimbau kenangan lalu, semalam, masa aku unpack barang-barang balik dari PAC, it occured to me that aku dah duduk dalam servis 4 tahun dah.. Handbag yang aku bawa masa PAC jumaat lepas, sama je dengan handbag yang aku bawa untuk PAC/PTD Unggul 4 tahun lepas. Hehe. Kasut je tukar, sebab kasut dulu tu dah haus, ye lah, kasut tu la belasah masa DPA, ke polis, ke tentera, ke bomba... Handbag dan kasut itu la yang hubby (then boyfriend) beli kat aku dulu. Hadnbag tu sampai sekarang aku masih guna, sebab elok lagi. Cuma koyak sikit kat buckle dengan insert dalam dia. Tak obvious pun. Tapi memang aku suka beg tu. Memori sunggung. :)

I guess, i'm still the old me, if not ermmm.. fatter? Demmmmmmmm...

Hahah... fat or not, masih musim raya.. dan harini, office buat rumah terbuka. Aku ditugaskan bawak bolognese sauce. Semalam aku buat satu batch. Kena buat berperingkat, sbb periuk kat rumah i comel aje. Malam tadi pergi wedding, balik dah pukul dua belas. Gagah jugak la bangun awal pagi tadi nak masak sauce tu lagi satu batch. Alhamdulillah.. pukul 10 baru masuk office. Heehehe.. Nasib baik bos i baik..

Okla.. nak pergi tengok2 semula apa yang berlaku kat pantry tu. Haritu rasanya kata nak mula pukul 11... ni dah nak pukul 12 ni, takde sape pun lagi. Sigh!~ Wokey..have a good and cheerful day peeps.. Luv u, luv u!n (Gedik tak?hehehe...)

No comments: