Friday, November 06, 2009

Lagi-lagi Pasal Maid

Sigh!~ Seperti biasa bila cakap ttg maid, ada susah, tak ada pun susah.

MIL telefon tadi. Cerita kisah maid. aku tiba2 rasa stress yang amat. Isk. Nak nangis pun ada. Nak cite kat siapa pun tak tau. Blog je la tempat meluah rasa.

Camni ceritanya. My MIL ada sorang maid. Bukan live-in maid. She comes in 3 times a week untuk b uat kerja rumah, and bila-bila yang my MIL perlukan la. She's been working with my MIL for years now, and memang baikla dengan my MIL.

And, as you know, i have a maid, tahun depan, bulan 6, habisla kontrak 2 tahun maid aku ni. Nak jadi cerita, selalunya kalau pergi rumah MIL, aku akan bawak maid aku. Dan kadang-kadang, maid MIL ada jugak di situ. From then on, diorang berkawan.

it seemed like my maid kinda trust my MIL's maid la, anggap macamkakakla kot. So dia cerita macam-macam kat dia, kita namakan maid MIL as T, and my maid B (for bitch).

tadi MIL called. She said taht yesterday, apparently B called T up, planning things. Our family is planning to go on vacation tak lama lagi. Memang akan tinggalkan dia la. Sebelum ni, tak sure lagi nak tinggal dia kat mana, most probably my mom's la. Semalam, dia kata pada T, dia nak minta cuti while kami pergi vacation. Kononnya, kalau kami tak bagi dia pergi cuti, nanti bila kitorang nak hantar dia balik, dia nak lari. MIL cakap, mungkin dia ada boyfriend or something andplan to go on holiday with him la.

Haritu, dia ada bagitau, yang bulan 2 ni lebih kurang dia nak kena balik. Dia kata diakena attend court proceeding sebab ex-hasben dia nak amek custody anak dia. Me being naively-me, percaya je la, and was willing to let her go. I told Dan, and kitorang memang tak ada buruk sangka langsung, memang nak bagi dia balik. Bila akutanya dia berapa lama, dia kata tak tau, dia tanya aku, biasanya court proceeding berapa lama? Mana la aku tau. So, takpe.

Berbalik kepada cerita pertama tadi, kononnya, kalau aku tak bagi dia cuti while we're on vacation, masa dia nak balik dalam bulan 2 tu yang dia plan nak lari. She was so confident that we're going to send her to the airport by cab, and kononnya da dia nak bagitau the cab utk pergi tempat lain and fled off la. Tu yang dia bagitau T.

Dia jugak bagitau T yang dia tak suka MIL. My MIL dah biasa ada maid, and knows how toput them to their place. Kalau maid tu sedar diri akan tempat dia sebagai maid, tak ada masalah pun dengan my MIL. T ok je dah berapa tahun pun. Cuma this bitch yang tak sedar diri komplen, tak suka dengan my MIL. Dia cakap suka duduk denagn my mom sebab dia rasa diri dia macam majikan. Ye la, my mom orang kampung, tak reti nak ada maid ni. Siapa yg duduk rumah tu, treat macam family. Dia kata, kat rumah my mom, my mom yang akan masak, letak atas meja, dia datang makan je. Gila panas hati aku dengar. Celaka punya betina.

Well.. aku pun jenis yang tak biasa ada maid. Aku tak pandai boss people around, so aku rasa tu salah satu faktor yang dia naik kepala tu.

Sigh!~ Seriously. Aku rasa stress dan sangat bengang sekarang. Somehow, it doesn;t help la pulak posting ni. Nak kena cerita dengan seseorang jugak. Tapi siapa?????? Sigh!~

No comments: